20år och en dag tjoho.

mumumu livet är nununu. Tonårens dagar ÄR FÖRBI! Woho. Familjefirande i fredags som slutade med att jag somnade jättetidigt men lika bra det eftersom jag skulle upp o jobba på coopis lördag 8-16. Mjölk-kylen here i come. Lite fail när jag helt plötsligt låg lite efter i schemat men fint var det iaf. Halvstressig dag men slutade fint med mys på kontoret och en härlig kväll med tjejerna+micke hemma hos empis med melodifestivalsmys- o förkrök. Åkte in till staden och träffade Dennis o gänget och alla sjöng för mig när klockan passerat 00.00 tihi. Det var mycket trevligt, ända tills bitchiga lantisbrudar inte tyckte att vi längre platsade vid "deras" bord så vi bestämde oss för att gå. Alla grabbar följde med oss. In your face! Av en slump stöter vi sedan på Hilda som också fyllde år (klockan var ju över tolv nu) så vi firade ihop ett tag och det var trevligt. På vägen till nattbussen åt jag en halvfryst korv och firade detta med att tappa min telefon i en vattenpöl. Fest! Sen somnade jag på bussen men som tur var så va sara med så hon kunde väcka mig, annars hade det nog slutat där det började... Efter få timmars sömn blev jag väckt med presenter och tomtebloss. En bakislunch och fika hos min far, middag med kusinerna och sen bio med mathias :) En lugn med trevlig födelsedag med andra ord.

Idag gosade jag med kissekattisarna och sedan åt jag och emelie tjockislunch. "hallå ni vet att det är extrapris på en hel grillad kyckling va?" Ångesten bara växer men imorn byter vi ut tjockislunchen mot träningslunch. Perfekt. Nyligen har jag också planerat mitt/mina nästa resemål. Det lutar mot den afrikanska kontinenten, wildlife och volontärarbete på savannen, eller volontära som engelskalärare i kapstaden. Rädda apor eller forska om delfiner i kenya? Eller möjligtvis till den amerikanska kontinenten och Amazoooonas. Ganska schysst sådär. Till resans ära öppnade jag upp ett nytt s.k sparkonto i form av min rosa-vit-prickiga spargris jag fick i födispresentis av mina bästisar. Funderar lite på att limma igen locket för säkerhetens skull... Hela 500kr har jag iaf lyckats pula ner hittils, ganska schysst för att vara halvfattig och endast sparat i en dag. Men om 14 dagar är det löning wihu.

It takes a fool to remain sane.

Kommentarer
Postat av: ebba

skicka en bra lista till mig på faceboook :) jag behöver nya låtar att lyssna på :) glömde bort alla du visade mig förutom basic space :) till och med dempa gillar den :) hhoho :) pusspårej


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback