im not your toy

Nått jag typ tycker är lite överskattat är tidningen GLÖD, som det finns ungefär 25tusen ex av hos ungdomsmottagningen. Dom innehåller liksom bara massa klychiga texter om ungdomar, utseende och sex om att alla ska se ut på sitt sätt och vara nöjda över sig själva och att blabla ungdomar hit o ungdomar dit och sex är inte så viktigt men sex är viktigt ändå och sjukdomar hit o dit.. Egentligen är dom ju bara bra och inte alls klychiga men dom blir de på nått sätt iaf för dom tjatar om typ samma sak hela tiden. Inte för att jag ofta läser tidningen men det är nån form av intryck jag fått dom få gångerna jag väl försökt. Jag satt iaf där och läste en artikel av en kille som skrev att han ogillade sex. Han hatade det inte med tanke på att det faktiskt är skönt (surprise?) men han ogillade det ändå bla pga det typiska manliga idealet om att "man är en pojke om man är oskuld och en man om man har haft sex" och att "alla killar ljuger om att dom inte är oskuld bara för att dom skulle vara töntiga annars" Stackars dom som har så dåligt självförtroende då? Kanske ska jobba på det istället för att ogilla sex? och blabla ingen tonåring kan vara en sexgud o vad vet jag vad han babblade om. Hela tiden när jag läste trodde jag att det var en tjej som skrivit artikeln för det lät på nått sätt ändå lite feministiskt och jag väntade på ett stycke som fick vändningen men hey tänk på oss tjejer då??! Eller nått liknande. Men icke. Men det kom inte. Sen försökte jag mig på en novell för att jag gillade bilden som var ovanför. Efter halva var jag helt förvirrad. Sen kom jag till en frågasida. En nybliven emo ville ha tips på hur han fixade emofrillan. Då slutade jag läsa. Ja det står ju säkert en hel del bra grejer och massa om typ sjukdomar och relationer och så, men måste det bli så himla samma sak hela tiden? Det står ju i princip samma sak i alla tidningar och alla ser lika dana ut bara att dom innehåller olika bilder på olika ungdomar. Men 90% av dom är alltid alternativa eller emos? Jag fann inte så mycket av intresse, men får väl hoppas att nån annan gör det. Haha eller så har jag väl bara gått och blivit en sån där som bitchar sig på allt och alla. woho wanna be my friend?

Men nu håller jag på och packar upp min väska. Väldigt duktig. Dessvärre så var det en enda röra redan innan jag öppnade garderoben så det är lite knepigt med plats.. Sen ska jag köra bil. woho. Och ikväll ska jag gosa med min bästis och kolla på harry potter mys woho =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback