lådvin på fredag

Hejhoppgallopp.

Helgen har varit regnig och kylig. woho. Dock inte lika kylig som eran helg antagligen har varit hahaha :D skadeglädje förlåt. Menmen. Fredagen bjöd på mycket vin..... två 4litersboxar för endast 20 dollar, alltså va 120 spänn, 60kr för fyra jävla liter! Mumma. Väldigt mumma blev det för mig elin och matt senare på kvällen. hahaha. Härlig kväll de vettu. Lördagen blev till följd av fredagskvällen en lugn dag och kväll. Vi åt hela dagen och kollade på tv. Kvällstvn bjöd på fantastic four och 50 first dates. Söndagen var också relativt seg, men på kvällen blev vi bjudna på middag hos en tjej som heter Emelie som är jättetrevlig! :) på vägen hem såg vi en fladdermus hänga uppochner på en elkabel. Det var ganska mörkt så vi var liksom inte säkra på om det verkligen var en fladdis eller inte, så vi kastade en pinne på elkabeln för att få liv i den men märkte sedan att den faktiskt var död... Väldigtsuperstenisdöd. När vi kastade pinnen så kom det eldströmningsblixtrar igenom den. Haha. Men det var roligt. Vi kom hem relativt sent men eftersom det är public holiday idag, måndag, så var alla lediga så vi satsade på en jättesen kväll och kollade på ringaren i notre dame =) Mysigt. Vi somnade i soluppgången med simpsonshimlen ovan oss haha.

MEN HÖR OCH HÄPNA MINA VÄNNER! FÖRRA VECKAN KUNDE JAG HA DÖTT! Och det spökar nog i vår lägenhet.
Jag var ensam hemma som vanligt på kvällen no fuzz med det liksom... Så bestämmer jag mig för att städa för att det är så äckligt på golvet.. Jag tar fram sopborsten (damsugaren är ur funktion...)  och börjar utanför toaletten och jobbar fram mot vardagsrummet.. När jag kommer två meter fram i "hallen" så kraschar halllampan ner i golvet. Ni vet en sån där glaskula som sitter runt om själva lampan? EN MINUT EFTER ATT JAG STOD PRECIS UNDER DEN! Jag hade ju allvarligt kunna dött om jag hade stått där under! Är det inte lite läskigt? Och att det just händer när jag är själv hemma och det är mörkt ute!!! Jag ställde ifrån mig sopborsten och satte mig och kollade på tv och vågare inte gå ut i hallen förens elin o natti kom hem. Jag övervägde att ringa anton och be honom komma över och hålla mig sällskap men en minut senare smsade han och frågade om jag ville komma in till stan til en pub där han var, så han var ju ändå inte hemma.. Ser fram emot flera långa ensamma kvällar i den där lägenheten! Woho!!

Dessvärre så har vi fått problem... Vi har fått reda på att våran hyra ska höjas med över 1200 per vecka.. Och det är redan dyrt??! Vi sa att vi skulle flytta ut så nu letar vi nytt igen, eller om vi hitta några najsa människor att hyra ut rummet till det skulle ju också funka liksom.. 

Förresten, jag glömde nog berätta att jag en lördagkväll på nattbussen satt och pratade spanglish med en kille hela vägen hem. Så fick jag hans nr om jag ville öva mer på att prata spanska kom jag precis på men nej så kul ska vi nog inte ha tror jag. Men han var trevlig höhö.

Dessvärre så tar det ju lite tid att fixa internet när man är snål..... Så jag glömmer bort en hel del vi gör som är både intressant och väldigt ointressant mellan inläggen.. =/ men snart så ska det ändras på, snart så!

och btw så har vi ju ställt om klockan nu vilket är lite jobbigt. Ni till vintertid och vi till sommartid, så nu är det inte 8 utan 10 h skillnad vilket gör det ännu "svårare" att hålla en härlig kontakt med människor.. =( menmen. Det löser sig. Nu har vi varit här i över sex veckor det är helt sjukt tiden går så fort. Rätt som det är så är jag med min babym och lever livet och kryssar av alla punkter på våran att-göra-lista. Me longing.

PUSSSIS

ps, nu åskar det i paradiset. ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback