Hur man bränner soyamjölk till en trippel-latte.

Jag har en skål. Det är söndag. Dagen började med lite övningskörning för att sedan arbeta, väldigt härligt. Jag åt en god lunch, snodde med mig mackor till middag, en färspressad juice att dricka och vandrade från skanstull till slussen. Jag blev helt plötsligt väldigt sugen på att after-worka, men eftersom jag var själv och antog att jag skulle förbli det så fortsatte min vandring. Jag handlade vad som skulle ha kunnat vara en komplettering till mina middagsfrallor och en schweppes. När jag kom hem langade jag fram ett av mina nyfådda champagneglas och drack vin och russian med en jordgubbe i. Sen så städade jag i mitt rum.. typ.. sorterade bort alla skolgrejer och kastade onödiga papper och hittade viktiga papper.. Ganska najs. Sen hängde jag med Ida en sväng nere i centrum, alltid lika mysigt. Sen begav jag mig hem, till min säng, mitt glas och min dator.

Jag har en skål och idag var jag Jens Lekman.

I have a love for this world,
A kind of love that will break my heart
A kind of love that reconstructs and remodels the past
That adds a dryness to the dry August grass
That adds the sunshine to the magnifying glass
And makes me fight for something that just can't last

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback