hallahalla

Idag ville jag delta i en religionsdebatt på Hallå P3. Jag ångrade mig.Två gånger. Men de gjorde mig så irriterad. Debatten handlade om konflikter och förtryck mot religiösa folkgrupper, och huvudämnet var Gaza. Israel och Palestina. "Konflikten handlar bland annat om rätten till ett fritt liv"Jag ville bara säga fuck you. Det kanske var en del av konflikten för massor av år sedan, men nu, 2009, hur kan det egentligen handla om det när det snarare handlar om att utplåna liv. "Media borde uppmärksamma oss så vi kan protestera" Egentligen borde vi låta dom kriga tills alla dör (så länge dom håller de för sig själva) så kan vi istället bry sig om folk som typ svälter ihjäl på grund av torka och dör av epedemierna som uppkommer med den. Folkgrupper som vill och behöver få akut hjälp istället för att bry oss om en situation som vi ändå inte verkar kunna påverka. Hur ska vi kunna hjälpa till i denna konflikt om Jerusalem när dom knappast lär respektera våra tankegångar om situationen och varför ska vi då respektera deras val? Självklart dör massor av civila oskyldiga människor som inte lyckats fly och det är jättehemskt. Men allvarligt, väx upp. Krig är bara till för töntar!

Älska din nästa som du själv vill bli älskad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback