semlis

Idag är det tisdag och solen har skinit nästan för fullt. Vårkänslor. Dock vet väl alla vi i Stockholm att det alltid brukar snöa minst en gång till när dom där första våriga dagarna visat sig. Dagen började hur som helst finfint, ända tills jag fick ögonmigrän. Där satt jag på filosofilektionen och skulle läsa en text och Sokrates och kärleken. Det började bra men ju flera rader jag läste desto färre ord kunde jag läsa. Orden försvann framför mig och jag bestämde mig för att inte läsa de sista raderna och åka hem efter lektionen. På bussen hem tänkte jag att jag skulle åka hem, sova kanske i två timmar och förhoppningsvis må bättre och sedan kunna plugga lite. Dessvärre sov jag i fyra timmar. Min pluggtid försvann. Strax efter min uppgång kom mormor förbi och berättade att dom sökte extrapersonal på skoaffären här nere i centrum. Så jag tog mitt pick och pack och gav mig ner dit och pratade med den trevliga tanten bakom kassan. På väg därifrån träffade jag Stella. Hon har bara tolv veckor kvar innan hon ska föda, helt sjukt faktiskt. Sedan gick jag hem till pappa för att äta god middag med en semla till efterrrät. Semlor slår aldrig fel. På söndag ska jag och Ida baka våran årliga jättesemla. Semlor må vara de bästa som finns. Och precis om en vecka är det semeldagen, helt underbart.

puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback