champagne och partysalt

I lördags var det som sagt julmarknad i svenska kyrkan. Väldigt trevligt, åt lussebulle, kanelbulle drack julmust och köpte ett sånt där ljus med alla datum i december så ikväll är det dags att bränna ner 1 december. På kvällen var det utgång och sidebar, jag var väldigt otaggad och hade väldigt ont i fossingarna så vid 2 gav jag upp och åkte hem. I söndags blev vi utbjudna till en bar vid operahuset och blev bjudna på champagne. Hur fint som helst, precis vid hamnen, precis vid operahuset och utsikt till habour bridge. Väldigt spontant och trevligt.

Igår måndag var det vår bästis Emmas födelsedag vilket vi skulle fira med stohej o glans. Hon trodde jag hade åkt iväg o plockat frukt men ickesanicke, där stod natti, ellan och vendis med ballonger utanför vår favorit grek och jag satt gömd bakom dom och hoppade fram vid emmsis ankomst. Supergod mat, supertrevliga vänner blev en superlyckat kväll. Efter middagen åkte vi till side bar, surpriiise, men det var trevligt faktiskt. Jag har så otroligt mätt att jag inte visste vart jag skulle ta vägen och så tänkte jag äsch nä jag orkar inte dricka nått nu ska jag vara duktig, fem minuter senare börjar jag klunka på en öl och fem minuter efter det återgår jag till min första teori om att vara nykter.. Öl i en redan proppad mage va inte det bästa. Men dansdansdans och trevliga personer gjorde kvällen så himla rolig. Förutom en grej och det var när en 2 meter lång kille började prata med mig och jag är ju en ganska så trevlig person så jag är ju trevlig och pratar tillbaka en stund och så frågar han om jag vill dansa vilket jag verkligen INTE vill göra med honom men jag är ju fortfarande trevlig och vet ju att han har sett mig dansa galet hela kvällen så att försöka ljuga o säga att jag inte gillar att dansa vore ju dumt så jag ba hehe eeh okej. Men signalerade till emma att hon skulle komma o rädda mig om 2 minuter vilket hon också gjorde men osch så stelt de va. Penis kom och dansade med oss och livade upp lite, han är galen. Sen rymde vi från min dansdejt och dansade själva. Kvällen bjöd också på en random träff med en kille från vikingshill, ganska trevligt. Sen så snodde vi lite salt också. Ja det är ju som så att om man bor själva och inte har överdrivet mycket pengar får man ju göra det man kan liksom, och om det råkar slinka ner ett saltkar (eller två eller tre.....) eller en toarulle (eller 50) så har väl det inte skadat någon? Väldigt roligt hur som helst.. Vi fick igår också iden att vi kunde slinka ner några shotglas och ha hemma, fast Ivan avslöjade inte denna briljanta ide förens vi redan var hemma.

Väl hemma så börjar vi pyssla. Medans alla andra julpysslar så sysselsatte vi oss med att PORRPYSSLA. Vi gjorde hål i alla spelkort (med nakna tjejer på) och satte upp på ett snöre som nu sitter i taket. Otroligt fint. Vi har också en wall of fame som består av oss alla i form av en naken tjej. Även Ivan, Dogge, natalies och vendelas pappor är med! Sen kom natti vendis och födelsedagsbarnet hem och så lekte vi lite. Ivan somnade i soffan så han fick sova kvar. halv sex på morgonen hör vi någon form av larm och panikar lite. Knackar på grannen som säger: yes its the firealarm, but if theres a fire or anything the firemen will come upp here so dont worry. Och stängde dörren.. Ja han kommer bli inbränd en vacker dag eller vadå? Vi flydde iaf ner till första våningen där vi mötte några andra klarvakna grannar och några brandmän. Det var ingen brand dock utan något knasigt men ändå. väldigt äventyrligt. Vi gick tillbaka men emma vägrade sova. "vita väggar är vita, persienner kommer från persien och tandborstar kommer från kingdom australia"

Väldigt rolig kväll, pusshej

Kommentarer
Postat av: Ebba

tack ! :) den är skööön !

hah ni verkar ju ha det roligt iallafall !;)

hoppas det går bra med pengarna och att du har någon stans att bo :P thih ! pusssss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback