sommarsalt

Sommarlov. Snart är det här, som vi alla har längtat så. Ända sedan i slutet av augusti när skolåret började igen. Faktum är att detta sommarlov är det sista någonsin. Pressen att göra det till det bästa någonsin finns där och gnager. Just nu faller domen på garderoben. Samma problem alla år. Inga sommarkläder, och heller inga pengar att köpa dem med. Ångesten sprider sig sakta men säkert och här går jag i samma gamla varma kläder. I år ska jag banne mig köpa sommarkläder som jag har användning av nästa år så jag slipper denna obehagliga känsla av att inte räcka till. Å andra sidan så har jag väl alltid ångest över saknaden på kläder.. Sommar som vinter som höst och vår. Men sommaren är alltid värst.. Det värsta är att min otillräckliga känsla överförst till min mamma så hon känner sig otillräcklig som inte kan överflöda mig i pengar så jag kan köpa kläder.. Och då får jag dåligt samvete för att hon har dåligt samvete.. en ond cirkel.

sommaren, det är då man vill vara som finast, färggladast och brunast.

goodluckme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback