a lover is just another lover

Först vill jag klaga, klaga så otroligt mycket. Jag vill nästan flytta från detta numera genomgråa träsk. DEM JÄVLARNA HAR TAGIT BORT DEN FAKTISKT BRAIGA OCH FINA GRAFITTIN PÅ PARERINGSHUSVÄGGEN. Inte nog med att alla hus är dötrista att titta på, nu har vi ett 100procentigt tråkigt parkeringshus också. Den där väggen som bringat så fina minnen, eller kanske inte så många. haha. men mest för att den är fin. Men tydligen inte tillräckligt fin för styrelsen. Jag vill klaga, dem tycker jag ska säga att vi lever i ett jävla fascistsamhälle.. På min gata hemma i ormingee, får man inte hänga tvätt på balkongerna... Men WHY? Det är nått lurt på gång, i can feel it in my stortå. Eller om de är den lilla. Vem stördes av en grafittimålad vägg? Den var säkert ditmålad med mening också, och inte av något gangstah gäng som inte hade nått för sig.. Vem bryr sig om den är där? Vem mår bättre av att det bara är en grå död vägg där? Och varför slösa massor av tusen på att ta bort den när man kan göra mycket mer för pengarna som alla mår bra av. Jag funderar på att göra en enkät till alla mina grannar, och fråga vad de tycker. SYSTEMÅTERSTÄLLNING TACK!!!!!

Sen så kom jag på en sak häromdagen. Maskros är ett väldans konstigt ord. En mask är ju rätt slemmig o äcklig, men en ros doftar ljuvligt och är inget mer än fin och romantisk *himlar med ögonen*. Hur kom denna skumma blandning till? Maskrosor är ju rätt söta, men klassas dem ändå inte som ogräs? När jag var liten brukade jag plocka maskrosblad till min faktiskt älskade kanin stampe. rest in peace mate, sorry i sold u. jag har alltid varit lika charmig.

och så en kort resume av helgens bravader dårå:
En resa till la borlänge och bäsna. Valborg, helgen då varannan ungdom blir full. Sverige gungar. Ja man kan vän säga att alla sex var en av varannan svensk ungdom.. tillsammans med några andra också faktiskt. Trevligt denna gången med. Umgänge, bästa vänner och bekanta och nya människor. Grillning i ett vår regn, fotboll på tomten, sunes jul och mysteriet på greveholm<3 Vi pratade lite, och kom nog fram till att vi nästan är mer lantliga än dem som faktiskt bor där ute på landet. Men vi gillar det, men ja man skulle inte säga nej till åtminstonde varmt vatten i kranen.(och en dusch och fräsig toalett) Men självklart så överväger det positiva och man "står ut". Jag skulle kunna stå ut länge, nästan. Att komma hem är väl alltid ljuvligt, min egna säng, dusch och inte behöva laga mat eller diska. Men vi ville inte hem, inte än. Hem till stockholm, hem till livet, hem till skolan. Hem till definitiva måsten. bög är det jag har att säga om de.

jag har velat blogga massor, men alltid glömt det eller glömt bort vad jag ville skriva om. Det är därför allt kommer på en gång. massor av olika random saker. Det känns liksom bra att få ur sig allt när man ändå är på g liksom. Och då tänkte jag komma till en man i mitt liv. Han är lite mysterisk. Vi kallar honom för Retard, ni kanske inte förstår varför vi döpt honom till Retard när jag egentligen gillar honom.. men man kan inte förstå allt i livet faktiskt... När jag ser honom i skolan vill jag bara gå fram till honom, krama honom och ta hem honom o kolla på film. Jag tror han skulle uppskatta det. Han har inte haft det så lätt i skolan. När jag gick i första klass och han i andra klass så ritade han alltid labyrinter. Dom var otroligt fina o jag ville alltid ha en. jag vet inte om jag tycker han är söt mest för att jag tycker synd om honom. O de låter jättefel att säga att jag tycker synd om honom för så är de ändå egentligen inte. Men han ser alltid så ensam och vilsen ut. Jag vill hjälpa honom att hitta hem. Och förresten, om han tuffade till sig så är jag helt bergis på att han skulle bli hunkhunkhunk! mjau. Men han förtjänar en puss, så dagens puss går till Retard, min retard.

Men jag borde väl veta hur de känns, att få just dagens puss, flera gånger faktiskt. though im still just another lover.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback