gnkdlgha

"Tills ikväll ska du välja ut 10 låtar som på något sätt betyder  något för dig. Kan vara av olika anledningar. Inte för konstiga, haha. Tänk på att du fyller 18 inom kort"

- Malti

iofs så var detta sms skickat typ i måndags, men jag meddelades om att jag inte behövde vara klar med detta föräns för.. en halvtimma sen. hoho.

Även om motivering ej var vid behov, så tänkte jag köra igenom mina val ändå.

¤ Kent - Socker
Simply because det var den absolut första favoritlåten jag hade med detta band. Efter den vita konserten så förgylldes hela min sommar, vart jag än gick, så hade jag min cp-freestyle med en egenbränd kent skiva i.

¤ Håkan Hellström - Aprilhimlen
Simply av typ samma anledning som förra låtvalet. Denna låt gjorde mig förälskad i denna mans poesi och musik.

¤ GES - En jävel på kärlek
Detta är verkligen höjden av lycka, nostalgi för alla miljarders öre som finns på jorden. Jag, min bästis, magdans och ges<3

¤ The Ark - It takes a fool to remain sain
Jag bara älskar vartenda bokstav som blir ett ord, vartenda ord som bildar en mening som bildar texten till denna låt.

¤ David Bowie - Heroes
Finns inte en bättre anledning än att det är världens genom tidernas bästa låt någonsin

¤ Timo Räisänen - Lovers are lonely
Åter igen, första låten, första charmen. underbar

¤ Lars Winnerbäck - Kom ihåg mig då
känslor flödar, tårar fälls, zinken 06<3

¤ Backyard Babies - Roads
wtai 06, en man, en jag, en aukustisk gitarr, dregen, kärlek

¤ The Hives - Hey little world
bara för att chris dangerous är min man, howlin pelle min mysterious lover och HEJ LILLA VÄRLDEN JAG ÄR FAN ARTON ÅR!

¤ Kent - Mannen i den vita hatten (16 år senare)
tvivel, tveksamhet. egentligen borde de stå 747 där. En avslutande låt, traditionellt. Men det här kändes ändå bättre, nyare fräschare och pirrigare. tält turnen 2005 har ett oförglömligt avslut med denna låt, och tårar. Men än fanns det tusentals tårar kvar, och de var dina att ge vem som helst. Äntligen. De är de dyrbaraste smycken du har


Det finns ett mönster må jag tro, first love, best love.
o därför så är dagens låt Uffie, med just låten first love

xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback