långa bollar på bengt

Söndag, ångestsöndag. Dagen efter lördagen med ångest. Jag skulle superplugga matematik. Det gick inte så värst bra. Därför bestämde jag mig för att jonglera. Min mamma gav mig ett par för ett tag sen då hon hävdar att de bör göra mig icke-stressad och icke-panikig-wanna-die-due-to-school-känslor. Det var ju rätt kul iaf. Jag har ju lite feeling för de sen innan men jag bestämde mig för att börja på steg ett av sju. Stegen innehöll fjantiga men roliga inslag av att man högt ska säga: Kasta, kasta, fånga fånga. Underhållande må jag säga. Kan ju berätta att jag la av med matten helt. Så om de va en sån bra grej eller inte kan jag ej svara på. Måste testa de igen. Kan ju alltid använda de i min studietekniksbok jag gör som projektarbete om jag känner att de funkar. Fast egentligen så vet jag ju att de funkar.. Jag slutade tänka på matteprov och att vara tvungen att plugga.. Att rasten blev alldeles för lång är ju en helt annan femma..

Kvällen var trevlig med julbordsmiddag i huset. Det slog mig just att jag önskar att jag vore som Hilda. Ca 3 år gammal, vilja leka superhjälteprincessan Ellen och ha gliter som min favoritfärg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback