hejhopp

zakynthos har varit, men jag orkar inte berätta om det nu så det får komma lite senare. En kortversion finns på Malins blogg. 

Igår fyllde min bästa vän Emelie 18 år. Det firades med presenter, plockmat och utgång. Wollmars ftw. jag var där på min 18årsdag så varför inte hon med, och precis vid samma bord. Som klippt och skuret. Vi hade en väldigt trevlig kväll där. Vid stängning begav vi oss till Huset, vilket var en stor besvikelse. Både jag och Malin kände att vi lika gärna kunde gå hem kl 1 istället för att åka dit. Men eftersom de var 'Emelies dag' och hon o dom andra ville dit så fick vi ge oss. Inträdet som gick på 100 kronor var otaggat. De små utrymmena, slöseriet på alkohol som inte hjälpte och inga människor man kände igen gjorde det ännu värre. Dagen efter pizzan sved ännu mer i plånboken. 45 kronor tills på fredag, löningsfredag. Det ska vi nog klara oss på.

Idag har varit en skum dag. Vi blev utkastade från malin, (haha) mitt i en film, och så begav vi oss till våra respektive hem. Väl hemma kastade jag mig på sängen och tänkte, jag vill inte bo i mitt rum. Så jag började städa. Hela 6 av 9 hyllor är rena och halvt städade.. Det känns bra men jag har fortfarande sjukt mkt kvar att göra innan det ska kännas bra. Mamma tjatar som jag vet inte vad. De värsta är att innan jag hinner få rent överallt så kommer jag stöka ner igen.. Det är en ond cirkel. Det är fan inte lätt att bo på 16 ynka kvadratmeter och få plats med massor av saker.

Jag har också börjat ren-o-omskriva lite utav mina svenska uppsatser som jag egentligen skulle gjort innan skolavslurningen, men eftersom vi fick sommaren på oss så struntade jag helt enkelt i det och nu sitter jag är, 1 vecka och fyra ynka dagar kvar tills skolan börjar och måste börja plugga.

Det har varit både en bra och en dålig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback