en virvelvind

håkan hellström mina vänner, det är en trevlig filur. Och hela dagen har jag dåsat och varit trött. Och så bestämde jag mig för att läsa lite ur min bok: Håkan Hellström - Texter om ett popfenomen. Det är alltid lika trevligt faktiskt. Sedan bestämde jag mig för att lyssna på håkan och nånting slog snett, eller rätt kanske? När introt på Mitt Gullbergskaj Paradis började spelas så blev jag som vild när jag satt här.. Gapade, stampade, mimade och slog på mig själv av glädje o jag skulle ha kunnat springa femton varv runt huset bara för att.. Nästa lördag är det party som fan! be there or be squared ffs.

Men igår då. Jo det var ju min käre vän Karins 19e födelsedag. Så hon o jag åt en fin, middag.  För att sedan åka hem till en man vid namn Rusty för en trevlig kväll. Mja men det var den väl, förutom två saker. Det var bara par, förutom jag och Theresia, (och ett fjanigt äckligt litet gäng från viktor rydbeerg.. euw) och det kändes lite b. Men det var rätt trevligt ändå visst. O den andra saken.. Jag träffade en person, och så fort jag såg på henne, så fort jag skakade hennes hand, hörde hennes röst när hon presenterade sig... så hade jag redan bestämt mig för att jag inte gillade henne. Och när jag gick därifrån, så ville jag skjuta henne. Jag vill inte nämna några namn, men jag måste ändå berätta lite. Hon hade fula kläder på sig, jättefult hår, jättefula röda klackskor och en matchande handväska som försökte visa att Jag är väldigt mogen och vuxen (NOT!) och sedan. Sättet hon pratade med sin pojkvän på (och faktumet att hon som är så äcklig ens har pojkvän..) och sättet som hon klängde över en annan kille helt plötsligt.. Hur hon pratade med mina vänner var ju förskräckligt.. Kan man inte visa hur falsk man är LITE TILL? Usch.. Och alla historier jag hört om henne, om hur dum o jobbig hon är mot sin pojkvän, hur ingen av pojkvännens familjemedlemmar eller vänner tycker om henne, hur ryktet går att hon har übermycket hår på bröstet o har därför ALDRIG sex utan en tröja, fick mig att nästan skratta när jag såg henne. Jag tycker så synd om honom.. 

Men förutom detta hat jag utvecklade så var det rätt trevligt med iaf några trevliga personer som jag hoppas att jag ser igen. En kväll med fula danser, myntasugrör och c-vitamindrinkar, för att sedan spendera natten i mitt andra hem. På fina Boxengränd 36, hos min tredje pappa, min andra mamma och min numera bartenderlillebror, min storasyster och en liten Gant-vovve. What a family huh? Jag har inte träffat dem sen innan england kom vi på, förskräckligt. Sen kom hela släkten, och de två enda som kom ihåg mig, var de äldsta personerna, nämnligen mormor och morfar. Det värmde. haha!

gentlemen, over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback